W związku z trwającą epidemią koronawirusa COVID-19 urząd zachęca klientów do dalszego kontaktu telefonicznego bądź kontaktu drogą elektroniczną:
tel./ fax: 71 39 21 981
e-mail: wrst@praca.gov.pl
portal: www.praca.gov.pl
Od września br. urząd jest otwarty z dostępem do 3 stanowisk:
1. AKTYWNE FORMY:
- staże,
- prace interwencyjne,
- roboty publiczne,
- refundacja kosztów wyposażenia i doposażenia stanowiska pracy,
- dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej,
- szkolenia,
- KFS,
- Tarcza Antykryzysowa COVID – 19.
2. REJESTRACJA – wyjaśnianie wątpliwości związanych z wypełnianiem karty rejestracyjnej
3. POŚREDNICTWO PRACY:
- obsługa osób bezrobotnych:
- które nie mogą zrealizować wizyty telefonicznie,
- otrzymujących skierowania do pracy lub skierowania do uczestnictwa w innej formie pomocy,
- przyjmowanie ofert pracy,
- cudzoziemcy.
W przedsionku urzędu będą dostępne wszystkie druki wniosków oraz karta rejestracyjna, które należy składać w skrzynce podawczej.
Obsługa klientów odbywa się na następujących zasadach:
I. Obsługa bezrobotnych/poszukujących pracy z wyznaczonymi wizytami
Kontakt z doradcą klienta odbywa się drogą telefoniczną. Osobiste wizyty w ograniczonym zakresie (patrz opis stanowiska nr 3).
Osoby bezrobotne mogą kontaktować się pod n/w numerami telefonów:
- nazwiska rozpoczynające się na literę A - N tel. 71/39 21 981 w. 29
- nazwiska rozpoczynające się na literę O – Ż tel. 71/39 21 981 w. 33
II. Rejestracja osób bezrobotnych/poszukujących pracy
1. Rejestracja elektroniczna
1a. Pełna rejestracja elektroniczna – nie jest wymagana wizyta osoby w urzędzie pracy, wypełniasz wniosek, do którego należy dołączyć wszystkie zeskanowane dokumenty, które są wymagane do rejestracji. Rejestracja następuje od dnia złożenia wniosku. Konieczne jest posiadanie profilu zaufanego bądź kwalifikowanego podpisu elektronicznego
UWAGA!: jeżeli posiadasz konto elektroniczne w banku, to masz możliwość potwierdzenia swojej tożsamości i założenia profilu zaufanego
bez wychodzenia z domu! Szczegółowe informacje na stronie: https://pz.gov.pl
1b. Prerejestracja – wypełniasz formularz elektroniczny, do którego należy dołączyć wszystkie zeskanowane dokumenty, które są wymagane
do rejestracji. Koniecznie podaj aktualny numer telefonu!
Rejestracja odbywać się będzie na podstawie:
- danych zawartych w przedłożonym formularzu,
- dokumentów załączonych do formularza,
- danych zawartych w dostępnych rejestrach,
- informacji przekazanych w rozmowie telefonicznej z pracownikiem powiatowego urzędu pracy przez osobę ubiegająca się o zarejestrowanie jako bezrobotny.
Rejestracja następuje w dniu przeprowadzenia rozmowy telefonicznej z pracownikiem urzędu pod warunkiem wcześniejszego złożenia formularza elektronicznego w trybie prerejestracji!
2. Rejestracja drogą papierową
Wniosek można pobrać w siedzibie urzędu lub ze strony internetowej urzędu. Wniosek i wszystkie niezbędne dokumenty muszą zostać opatrzone własnoręcznym podpisem. Do wniosku należy dołączyć tylko kserokopie dokumentów.
Całość należy złożyć do skrzynki podawczej udostępnionej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Strzelinie przy ul. Kamiennej 10 (wejście C)
w godzinach od 7.30 do 15.30. Dodatkowe informacje pod numerem tel. 71/39 21 981 w. 30
Rozpatrywane będą tylko wnioski wypełnione prawidłowo i opatrzone własnoręcznym podpisem.
Datą rejestracji będzie data wpływu dokumentów do tut. urzędu.
III. Obsługa pracodawców
1. Wszystkie wnioski dostępne są w zakładce „na skróty/dokumenty do pobrania" lub w siedzibie urzędu.
2. Wnioski należy składać przez portal www.praca.gov.pl lub do skrzynki podawczej urzędu.
3. Dodatkowe informacje dostępne są pod numerami
- tel. 71/39 21 981 w. 37 (staże, prace interwencyjne, COVID -19 pożyczki dla mikroprzedsiębiorców 15 zzd)
- tel. 71/39 21 981 w. 27 (szkolenia, dotacje, COVID -19 dofinansowanie części wynagrodzenia pracowników 15 zzb)
- tel. 71/39 21 981 w. 32 (doposażenie stanowiska pracy, COVID – 19 dofinansowanie do działalności gospodarczej 15 zzc)
O wszelkich zmianach będziemy Państwa informować na bieżąco.