Pracodawca nie musi już przeprowadzać tzw. testu rynku pracy!

Print Drukuj

Od 1 czerwca 2025 roku zniesiony zostanie obowiązek potwierdzania przez Urząd pracy braku odpowiednich kandydatów na dane stanowisko spośród zarejestrowanych bezrobotnych. Urząd pracy będzie mógł przyjąć ofertę pracy w celu uzyskania informacji od starosty tylko wtedy, gdy wymagane będzie to w postępowaniu o udzielenie zezwolenia na pracę wszczętym przed 1 czerwca 2025 roku.

W takich przypadkach, do zgłoszenia oferty pracy konieczne będzie dołączenie wniosku o wydanie informacji starosty oraz dokumentu potwierdzającego, że sprawa dotycząca wydania zezwolenia została wszczęta przed tym terminem. Przykładowymi dokumentami mogą być kopia wezwania od wojewody lub potwierdzenie złożenia wniosku przed 1 czerwca 2025 roku.

PRACODAWCO!
 
Od 1 czerwca 2025r. zniesiono obowiązek potwierdzenia przez Urząd pracy, że na dane stanowisko nie ma odpowiednich kandydatów spośród zarejestrowanych bezrobotnych.
 
Od 1 czerwca 2025r. Urząd pracy może przyjąć ofertę pracy w celu uzyskania informacji starosty jedynie w sytuacji, gdy dostarczenia takiego dokumentu wymaga postępowanie o udzielenie zezwolenia na pracę wszczęte przed 1 czerwca 2025 r.
W takim przypadku do zgłoszenia oferty pracy należy dołączyć wniosek o wydanie informacji starosty oraz dokument potwierdzający, że sprawa wydania zezwolenia na pracę została wszczęta przed 1 czerwca 2025r., np. kopię wezwania od wojewody do dostarczenia brakującej informacji starosty lub potwierdzenie złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na pracę przed 1 czerwca 2025 r.
Informacje o publikacji dokumentu