Kierownictwo

Print Drukuj

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy (PUP) w Nowym Dworze Gdańskim ma szereg określonych kompetencji. Do głównych zadań należy promocja usług PUP oraz realizacja obowiązków zgodnie z ustawą o rynku pracy z dnia 20 marca 2025 roku. W jego obowiązkach znajduje się również wydawanie decyzji administracyjnych, planowanie i dysponowanie środkami Funduszu Pracy oraz budżetu.

Dyrektor odpowiada za zarządzanie funduszami europejskimi, zatrudnianie i ocenianie pracowników oraz współpracę z lokalnymi samorządami i innymi instytucjami. Dodatkowo ma prawo do wydawania zarządzeń, zatwierdzania regulaminów i nadzorowania działalności Klubu Pracy. Kluczowe jest także planowanie oraz organizacja pracy w PUP oraz podległych mu jednostkach.

Dyrektor może występować z wnioskami do Starosty o upoważnienie pracowników do podejmowania decyzji w jego imieniu. Odpowiada również za realizację przepisów dotyczących pracy cudzoziemców na terytorium Polski.

Wioletta Lewandowska

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Nowym Dworze Gdańskim


Ewelina Szymborska

Zastępca Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Nowym Dworze Gdańskim

 

Gabriela Ciura

Główny Księgowy


Do kompetencji Dyrektora PUP należy w szczególności:

  • promocja usług PUP,
  • realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 20 marca  2025 roku o rynku pracy i służbach zatrudnienia,
  • wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie upoważnienia Starosty,
  • planowanie i dysponowanie środkami Funduszu Pracy,
  • planowanie i dysponowanie środkami budżetu,
  • dysponowanie środkami europejskich funduszy strukturalnych,
  • zatrudnianie i ocenianie pracowników,
  • współpraca z organami samorządów lokalnych, Powiatową Radą Zatrudnienia, władzami szkolnymi i instytucjami szkolącymi oraz ośrodkami pomocy społecznej,
  • wydawanie zarządzeń i poleceń służbowych,
  • zatwierdzanie regulaminu, programu działania i nadzór nad działalnością Klubu Pracy,
  • planowanie, wytyczanie kierunków działania, organizacja pracy PUP, podległego pionu i podległych komórek organizacyjnych,
  • występowanie z wnioskami do Starosty o upoważnienie pracowników urzędu do załatwiania spraw w imieniu Starosty, w tym do wydawania decyzji, postanowień oraz zaświadczeń,
  • realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 20 marca  2025 roku o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Informacje o publikacji dokumentu